keskiviikko 20. marraskuuta 2013

Pretty Little Liars

Jag beslutade börja min aktiviteter uttförs på en enkelt sätt och idag jag tittat på en avsnitt en min favorit serie Pretty Little Liars. Eftersom serien är den engelska jag tänker det spelar ingen roll om du inte förstår alla orden eftersom du kan lyssna på samma gång. Och jag tror at det är lättare att börja på detta sätt än titta på en svenska pratande film.

Jag tittade av en avsnitt med svenska texten och det var inte så svårt och jag förstod flesta av den. Dessutom engelska i bakgrunden hjälpte mycket. Mesta den orden jag förstod men där var också några uttalanden som inte vara bekant för mig, men jag hålla upp. Nästa tänkte jag att jag kanske titta på en tecknad som är dubbad på svenska.

Pretty Little Liars är en amerikansk dramaserie som följer de fyra tjejerna: Aria Montgomery, Spencer Hastings, Hanna Marin och Emily Fields. Efter deras gemensam vän Alison DiLaurentis mördade tjejerna börjar motta sms från en mystik figur som använder namnet "A". "A" hotar att avslöja deras hemligher och tjerena försöker ta reda på vem denna mystiska person är. Serie hade premiär den 8 juni 2010 och det här redan fyra säsonger.   



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti